2014.10.26.
10:54

Írta: zsibárus

Csecsebecsék és szagos mütyürök

Ezt a posztot elolvashatjátok a Bridge Budapest oldalán is!  (De miért is tennétek, ha már úgyis itt vagytok!?) Amúgy ez a poszt már jó rég született, de próbálom pótolni a lemaradásaim...

Szóóval íme néhány érdekes, szerintem említésre méltó, inspiráló, innovatív kezdeményezés, ötlet, melyekre az első pár hét alatt leltem utazásom során.

 

Valencia Street 826 – Kampók és szonettek egy helyen

 post2_pirates.jpg

Igazából az egész úgy kezdődött, hogy délután öt volt és kedd és én fáradt voltam és a Ustreamben ültem és elkezdtem TED videókat nézni. Mac Barnett előadását hallgattam meg, aki sok mindenről beszélt, többek között arról is, hogy San Franciscóban nehéz bálnát tartani és hogy a Valencia Street 826-ban van egy kalóz bolt.

Szóval így jutottam el a Valencia Street 826-ba, ahol tényleg találtam egy kalózboltot! Volt ott kampó, meg papagájeleség, falábak és hordók és mindenféle további hasznos cucc, amikre egy tisztességes kalóznak csak szüksége lehet.  De a legjobb az egészben az volt, hogy a kalózbolt mögött van egy szoba, ami nem más, mint egy kis irodalmi kulturális központ gyerekeknek. Ez a center különböző foglalkozásokat szervez gyerekeknek és tinédzsereknek, hogy megszeretessék velük az irodalmat és alkotásra buzdítsák őket. A kalóz bolt egyfajta inspiráció, díszlet a gyerekek számára. A fikció valósággá lett boltja. De ha szeretnél, tényleg vehetsz kincseltemető homokot. Még számlát is adnak róla.

A Maker movie

Évek óta megszállottja vagyok a Maker mozgalomnak. Néha még kötött drónokkal is álmodom. Az egyik tech meetupon pedig megtudtam, hogy létezik egy dokumentumfilm az egész maker-tinkering-DIY világról! (Kicsit el is szégyelltem magam, hogy eddig nem tudtam róla.) Amúgy tudjátok mi az a Maker mozgalom? Mert ha nem, akkor nagyon ajánlanám az alábbi trailert!

Parti a múzeumban?

A California Academie of Sciences egyfajta természettudományi múzeum, ahol a hétköznapi, mászkálós-olvasós látogatás mellett csütörtök esténként egy sörrel a kezedben is szippantgathatod magadba a tudományt. A bulik célja egyértelműen a fiatal felnőtt korosztály megszólítása, mely szemmel láthatóan nagyon jól sikerül a múzeumnak. Fergeteges hangulat, sok zene és furcsa tengeri halak jellemezték az estémet a California Academie of Sciences partiján.

Szólj hozzá!

Címkék: startup múzeum valencia maker ted kalózok bridgebudapest

A bejegyzés trackback címe:

https://limlomdomb.blog.hu/api/trackback/id/tr526806415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása